lørdag 23. januar 2016

Helgetur på Beitostølen

I helgen er jeg en liten tur på Beitostølen, siden jeg kun skal være her i helgen er det praktisk at jeg har en antenne hengende fast her oppe.
Utstyret forøvrig består av Elecraft K2 HF-transceiver med 100 watt PA-trinn og Microham USB Interface III.
Antennen er en windomantenne. Siden antennen har vært skadet tidligere, blant annet en dårlig lodding i balunen og fordi falt den ned og kom under en traktor en annen gang, målte jeg også SWR på den.
Det er greit å følge litt med på hvordan SWR utvikler seg. Antennen henger ikke helt optimalt fordi jeg har hengt den opp litt i sikk-sakk mellom de trærne som er tilgjengelig her, derfor er SWR litt rart på noen bånd, men en god tuner ordner det slik at jeg kan kjøre på den likevel.
 
Shacken med Elecraft K2 HF-transceiver og PA-trinn.

SWR på 80 m.

SWR på 40 m. 

SWR på 20 m. 

SWR på 17 m.

SWR på 12 m.

SWR på 10 m. 

Ingen kommentarer: