fredag 3. februar 2012

Genova.

DSC_0537

Nok en tur til Genova denne uken, det er faktisk den syvende jobbturen jeg har hit til Genova i løpet av de siste to årene. Jeg begynner derfor å bli ganske godt kjent i de områdene av byen som ligger ved flyplassen, de andre områdene av byen har jeg ikke blitt noe kjent i fordi de ligger for langt fra hotellet.

Bildet ovenfor er fra gågaten i bydelen Sestri Ponente, den ligger like bak Piaggio sin flyfabrikk. Det er mange så spisesteder langs gågaten, derfor drar jeg ofte dit for å spise lunch. Det er bare 5 minutters gange fra flyfabrikken, og utvalget er mye bedre enn i kantina på fabrikken.

DSC_0536

Sestri Ponente består av mange smale gater og smug, denne gaten er for eksempel kun ca. 3 m bred, men biltraffen går unna i 50 km/t likevel! Man må derfor passe på og holde seg på de smale fortauene for ikke å bli kjørt ned. Gaten nedenfor er en av de bredere gatene.

DSC_0538

DSC_0512

Jeg har også kommet meg litt ut på lufta i løpet av uken. Jeg har kjørt PSK-31 kontakter på 20 m. Utstyret jeg har brukt er som vanlig min Yaesu FT-817 med microHAM USB Interface III og Elecraft T1 Auto tuner. Antennen jeg har brukt denne gangen er min Buddistick som jeg har festet i vinduskarmen.

DSC_0540

Ingen kommentarer: