lørdag 13. august 2011

Rasletind (2105 moh).

P8130026

I dag våknet jeg opp til strålende sol utenfor hytta og bestemte meg straks for at i dag skulle jeg ta meg en topptur. Siden det ikke var allverdens tid til forberedelser bestemte jeg meg for å ta turen til Rasletind (2105 moh), den er lett tilgjengelig fra RV 51 over Valdresflya, dessuten har jeg vært der før slik at jeg kjenner området.

P8130028

Jeg gikk over Valdresflya og rett på Austre Rasletind (2010 moh), for å få litt variasjon tok jeg på meg stegjern og gikk rett opp den lille breen som ligger til venstre for Austre Rasletind, men det vil jeg ikke anbefale noen andre å gjøre, for like under toppen er det en mengde med svært dype bresprekker som er delvis skjult av snøen på breen. 

Da jeg kom til toppen av Austre Rasletind var været fremdeles ganske bra, men det hadde begynt å sky til i sør-øst og det blåste en kald vind.

P8130029

Når jeg kom til toppen av Rasletind hadde uværet braket løst for fullt, det blåste slik at jeg ikke turde å legge i fra meg kameraet og toppen var helt innhyllet i tett tåke. I det hele var det en kald og utrivelig opplevelse.

P8130055

På vei ned igjen ble heldigvis været bedre og jeg fikk igjen ett fint turvær, selv om solen ikke skinte slik som den gjorde i dag tidlig.

Ingen kommentarer: